Gids van LinkedIn: zo werkt campagneplanning.

Iedereen die advertentiecampagnes op sociale media plant, mag het gestaag groeiende zakelijke platform LinkedIn marketing niet negeren. De kwartaalomzet van het platform is onlangs met maar liefst 23 procent gestegen. Nu kunnen adverteerders uitkijken naar een onlangs gepubliceerde gids voor succesvolle campagneplanning op LinkedIn.

De LinkedIn Campagne Manager biedt adverteerders al hulp bij het plannen en uitvoeren van campagnes. Met de nieuwe Campagne Planning Template is er nu een handig overzicht van de verschillende advertentie-opties op LinkedIn voor marketeers.

Verschillende producten en advertentiedoelen

Wil je een overzicht krijgen van welke advertentiecampagnes op LinkedIn marketing mogelijk zijn, dan vind je aan het begin van de gids een overzicht. Dit illustreert welk product geschikt is voor welk advertentiedoel van merkbekendheid tot engagement tot websiteconversies.

Gedetailleerd overzicht van alle campagnetypen

De 38 pagina’s tellende gids bevat een overzicht van alle mogelijke soorten campagnes die op LinkedIn gestart kunnen worden. Deze omvatten bijvoorbeeld enkelvoudige beeldadvertenties en carrouseladvertenties. Er zijn ook werkbladen voor videoadvertenties en tekstadvertenties. De gedetailleerde beschrijvingen van de verschillende typen bieden een handig overzicht van de belangrijkste elementen en verdere links.

Sjablonen voor individuele campagneplanning op LinkedIn

Na het overzicht van het betreffende campagnetype zijn er werkbladen voor het plannen van de campagnes, die je zelf kunt invullen. Hier kunnen adverteerders verschillende elementen van hun campagne invoeren, zoals advertentienaam, introductietekst en de URL van de bestemmingspagina. Een voltooid voorbeeld van oriëntatie.

De gids biedt een praktisch overzicht van de verschillende advertentie-opties en hun kenmerken, vooral voor degenen die nieuw zijn in marketing. Maar zelfs ervaren marketeers kunnen profiteren van de werkbladen. Bovenal zijn de in te vullen sjablonen een handig hulpmiddel om campagneplanning effectiever te maken. Ben je ook geïnteresseerd in B2B-content op LinkedIn marketing, dan zijn er vele tips te vinden op verschillende platformen.